Paradigm


The mindset is something that is generated from one human brain, with up to it can be solved and open problems that are considered taboo, confusing, questionable based on human instinct.
Some basic animates all of them are age, education, the excess of the others and suasa.
Someone could think long because of his age, we can compare the effects of age of children, adults and parents as well as the elderly, very distinguished existence.
Likewise with a very clear link between school education kindergartens, elementary schools, middle schools, high schools, colleges and people who are already working.
Are also differences between people who are not married to a married, or the clever and stupid, following a very distinguished family keadaad influence the overall mindset, coupled with the existence; milieu that sipatnya nexus of our souls, good fellow, what is seen, what is read, what happens in one particular incident, all of which can be measured by the presence of our mindset.
For Indonesian klikc continued!.

Pola pikir adalah sesuatu yang dihasilkan dari otak seseorang manusia, hingga dengan itulah bisa memecahkan dan membuka masalah-masalah yang dianggap tabu, membingungkan, meragukan berdasarkan naluri manusiawi.
Beberapa dasar yang menjiwai kesemuanya itu adalah usia, pendidikan, kelebihan dari yang lainnya dan suasa.
Seseorang bisa berfikir panjang karena usianya, bisa kita bandingkan dari pengaruh usia anak, dewasa dan orang tua serta lanjut usia, sangat membedakan keberadaannya.
Begitupun dengan pendidikan sangat jelas antara sekolah taman kanak-kanak, sekolah dasar, sekolah menengah pertama, sekolah menengah atas, perguruan tinggi dan orang yang sudah bekerja.
Merupakan perbedaan juga antara orang yang belum menikah dengan yang sudah nikah, ataupun orang pinter dan orang bodoh, berikut keadaad pengaruh keluarga sangat membedakan pola pikir keseluruhannya, ditambah dengan adanya ;lingkungan pergaulan yang sipatnya perhubungan jiwa kita, baik sesama, apa yang dilihat, apa yang dibaca, apa yang terjadi dalam satu kejadian tertentu, kesemuanya itu bisa menjadi tolak ukur keberadaan pola pikir kita.